לפני פיתוח אפליקציית מובייל, על כל בעל חברה לשאול את עצמו האם האפליקציה תהיה במרכז העשייה של החברה? בעלי עסקים אוהבים לחשוב כי אתר בלבד אינו מספיק. הנחה זו כמובן לא תמיד נכונה.

המחקרים האחרונים מצביעים על כך שהצרכן הדיגיטלי המערבי נמצא מול מסכי מחשב וסלולר כ-5 שעות ביום בממוצע. נראה כי ההתנהלות שלנו ‘און-ליין’ הפכה לדבר שבשגרה וחלק בלתי נפרד מחיינו. אם נוסיף את הנתון של העשור האחרון בו כל תשעה ימים בממוצע נמכרה חברה ישראלית בסכומי עתק, ואת הצמיחה המתמדת בעולם הדיגיטלי ובניית האפליקציות, נגיע למסקנה המתבקשת – התאמת העסקים שלנו לאותו העולם היא הכרחית. אז מי צריך מה, ומאיפה מתחילים?

אפליקציית מובייל: לא לכל עסק
לפני פיתוח אפליקציית מובייל, על כל בעל חברה או סטארטאפ לשאול עצמו האם האפליקציה תהיה במרכז העשייה של החברה? האם האפליקציה היא המוצר עצמו? האם היא פלטפורמת מכירה או שמא היא מוצר משלים לצרכי מיתוג ושיווק?

בעלי עסקים אוהבים לחשוב כי אתר בלבד אינו מספיק, וכי בעידן הנוכחי גם העסק שלהם זקוק לפיתוח אפליקציה. הנחה זו כמובן לא תמיד נכונה. ההבדל היחיד בין אפליקציה ואתר מותאם מובייל הוא שאפליקציה היא בעצם תוכנה שיודעת להפעיל את תכונות הטלפון כגון: מצלמה, מיקרופון, GPS, אנשי קשר וכדומה. האתר אינו יכול להשתמש בתכונות אלו ועל כן הוא מוגבל. בנוסף, נתון מעניין הוא שכל אדם בעולם המערבי מחזיק בממוצע רק 7 אפליקציות שנמצאות בשימוש. תחשבו על זה, מתוך שלל האפליקציות שאנחנו מורידים, רק 7 מחזיקות מעמד. בכדי שהמשתמשים ישמרו את האפליקציה שלכם, צריכה להיות להם סיבה טובה.

רבים מבעלי העסקים מעוניינים לפתח אפליקציה כדי להרגיש שהעסק שלהם עומד בקדמה הטכנולוגית, ולא מתוך מחשבה מעמיקה וזיהוי צרכי המשתמש. במידה ומחליטים לפתח אפליקציה, כדאי לחשוב איך היא תביא ערך למשתמש מעבר לערך הרגיל שהחברה שלכם מספקת, ומעבר לערך שהאתר שלכם מספק. רק אז, רוצו לפתח את הדבר החדש הבא.

אתר אינטרנט- חלון הראווה של העסק
האתר הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם. באתר תוכלו להעביר מסרים ללקוחותיכם, להציג את המוצר/שירות שלכם, את מהות החברה, ועל כן הוא הכרחי לכל עסק. אמנם אתר הוא המכנה המשותף הנמוך לעסקים. כיום הסטנדרט עלה וגוגל מקדמים רק אתרים מותאמים למובייל, החברה גם מציעה כלים על-מנת לבדוק את התאמת האתר למובייל. אתר מותאם מובייל הוא אתר אשר מותאם לכל סוגי התצוגות הקיימות. ישנם כלים חינמיים ופשוטים אשר מאפשרים לכל אדם לפתח אתר ללא ידע מוקדם בפיתוח אתרים- אל תדלגו על השלב הזה בפיתוח העסק.

מיליארד וחצי גולשים לא טועים- תהיו חלק מהרשת החברתית

בימינו כולם נמצאים ברשתות החברתיות במיוחד בתי עסק קטנים כגדולים. פייסבוק נמצאת בגדילה מתמדת וכיום יש לחברה מיליארד וחצי משתמשים, אינסטגרם עם 300 מיליון, סנאפצ’ט עם 200 מיליון ולינקדאין עם 96 מיליון. בכל רשת כזו, ניתן להעלות קמפיינים ממומנים (לא בהכרח בעלויות גבוהות) ומבחינת התוצאות – השמיים הם הגבול. כמובן שלכל רשת יש את הסגמנט שלה ויש להתאים את הקמפיין לרשת הרלוונטית.

לחדור לגדילה / Growth hacking

מלבד הרשתות החברתיות, בכל יום נוספים למרחב האינטרנטי מאות מוצרים חדשים. עם הרבה יצירתיות ניתן למנף אותם לטובתכם. חפשו את החדש והלא נדוש, את הבלתי קונבנציונאלי, את המרחבים שמרגשים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. דוגמא אחת היא Periscope, רשת חברתית המאפשרת לכל אחד לתעד ולשדר את פעילותו לעולם בזמן אמת. בעזרת פלטפורמה כזו ניתן להשיג חשיפה אדירה לעסק שלכם ולבשורה שהוא מביא איתו, זו רק דוגמא אחת מיני רבות. שיווק הוא עולם משתנה ללא הרף ויש תמיד לעקוב אחר הדבר החם שמתרחש, עם קריצה לדבר הבא.

סרטון תדמית

בעולם הדיגיטלי לאנשים פוחתת הסבלנות, הם רוצים לראות מסר ברור בזמן מועט ובוודאי לא רוצים להתאמץ ולקרוא את אותו המסר. סרטון תדמית מאוד פופולארי בקרב בעלי עסקים מאחר והוא מספק תמורה גבוהה ביחס להשקעה. לקוחות נכנסים לאתר או לקמפיין ברשת חברתית, לוחצים ‘פליי’ ובדקה עד שתיים מבינים את כלל הערכים של העסק, מה הוא מנסה למכור ולמה.

תיק עבודות:

communer-app

Communer

עיצוב מותג , פיתוח אפליקציות
woffice-site

Woffice

עיצוב מותג , פיתוח אפליקציות
beepme-app

Beep Me

פיתוח אפליקציות
booster-app

The Booster App

סרטי תדמית , עיצוב מותג , פיתוח אפליקציות

פוסטים אחרונים:

  • 3waysbl

3 פתרונות להתאמת אפליקציה למסכים בגדלים שונים

מהפכת הטלפון החכם הוסיפה קריטריון חדש למשחק – גודל המסך. […]

  • Blogging

10 בלוגים ואתרים שכל סטארטאפיסט חייב להכיר

יש לכם רעיון מעולה, יש שיאמרו שמבריק, לאפליקציה חדשה שתרעיד […]