שחקן מרכזי בשוק העבודה כיום הינו הלינקדאין. רשת החברתית לינקדאין אשר הוקמה אי שם בתחילת שנות האלפיים, החלה כפלטפורמה המקשרת בין מעסיקים לבין עובדים ובדרך זו בוראת רשת קשרי עבודה שונים (Networking), לצד רשת קשרים עם דמויות מפתח בתחומים שונים. כיום, רשומים ללינקדאין כ200 מליון משתמשים מרחבי העולם היוצרים באופן יום-יומי קשרי עבודה שונים אשר למעשה מובילים במקרים רבים למציאת עבודה.

פרופיל הלינקדאין של אדם משמש במובן מסויים ככרטיס הביקור שלו במציאות הטכנולוגית של ימינו, ובכדי לאתר קשרים בעזרתו עם אנשי מפתח שונים וליצור Networking, יש להפוך אותו לאטרקטיבי, מקצועי ונגיש. כדי להפוך את הפרופיל שלכם לכזה, ישנם מספר טיפים והמלצות היסייעו לכם בכך:

  1. השתמשו בתמונה: חשוב להשתמש בתמונה המציגה בבירור את פני המשתמש. תמונה יוצרת תחושת אמינות ובנוסף מאפשרת זיהוי קל ונוח של האדם בכנסים שונים.
  2. ניצול 120 התווים של הכותרת: הכותרת נועדה כדי להעניק הזדמנות לאלו הצופים בפרופיל של אדם לקבל רושם ראשוני אודות אדם ולהסיק האם עליהם להישאר בפרופיל שלו או לא. על כן, על הכותרת לכלול פירוט אודות תפקידו של אדם במקום עבודתו והשירותים אשר הוא מציע.
  3. סיכום (Summary): מנועי החיפוש של לינקדאין מגיעים אל משתמשים דרך חלק הסיכום בפרופיל. על כן, חשוב להשתמש במילות מפתח הרלוונטיות אל קהל היעד המקצועי שלכם בעת כתיבת הסיכום. כמו כן, זו המשבצת בה נכנסים סרטוני הוידאו, מאמרים, ציטוטים ונתונים מספריים הנוגעים לרזומה המקצועי שלכם.
  4. נסיון (Experience): משבצת זו מפרטת אודות הנסיון שלכם במקומות עבודה קודמים ומסגרות שונות. שימו לב כי גם כאן רצוי לשלב פרטי מדיה שונים המעידים על נסיונכם, כיוון שאלו יותירו את המשתמשים זמן רב יותר בפרופיל שלכם. כמו כן, חשוב שתפרטו אודות ניסיון הרלוונטי למשרה הנוכחית שלכם כיום, או למשרה בה אתם מעוניינים.
  5. תמיכה בכישורים (Skills & Endorsements): בעת פתיחת פרופיל הפייסבוק אתם נדרשים להעיד מה הם הכישורים שלכם. בהמשך, אתם נזקקים לתמיכה בכישורים מן העמיתים אשר עמם יצרתם קשרים בלינקדאין בכדי שיעידו שאכן ניחנתם בכישורים הללו. אל תיבהלו אם תחילה התמיכה בכישורים מתקבלת בעיקר מהמשפחה, החברים ועמיתים לעבודה, בהמשך התמיכה בכישורים תגיע מן הקשרים החדשים שתצרו בלינקדאין. בנוסף, דרך טובה להשיג חיזוקים היא לחזק בעצמך אנשים שאתם מכירים, כאשר לרוב הם ישיבו לכם חיזוק.
  6. ממליצים (Recommendations): המלצות ממעסיקים קודמים נכנסות גם הן ללינקדאין. חשוב למקד את הממליצים ולהדגיש אודות אילו נושאים הייתם רוצים שימליצו עליכם, ולשאוף להשיג בממוצע 2 המלצות מכל מקום בו עבדתם, כש- 10 המלצות הוא מספר המלצות מספק לפרופיל הלינקדאין שלכם.
  7. קשרים (Connections): רשת הלינקדאין כוללת סף קבלה בכדי שתוכלו להיות “נראים” בה. הנראות מתקבלת בעזרת הקשרים שאתם יוצרים, כש- 300-3000 הוא הטווח בו אתם נכנסים אל הרדאר של הלינקדאין. הדרך האופטימלית להשגת קשרים הנה השקעה של מספר דקות בכל יום בכדי לראות אל אילו אנשים שהלינקדאין ממליץ לך להתחבר עמם כדאי לך להתחבר.
  8. קבוצות (Groups): כיוון שלינקדאין היא רשת חברתית, בסופו של דבר מדובר בקהילה אשר חשוב להיות מחוברים לחברים בה. מומלץ להצטרף אל קבוצות הלינקדאין כאשר אתם מצטרפים לפחות אל קבוצות של חברות או גופים מתחרים בתעשייה שלך ושל אנשים בעלי תפקיד זהה או דומה לשלך, הקפידו ליצור דיונים ולבלוט בקרב הקהילות של הקבוצות השונות אליהן הצרפתם.
  9. אקסטרות (Extras): כאן נכנסות כלל התוספות שנראות לכם חיוניות ורלוונטיות אל הרזומה המקצועי שלכם ולא התאימו לאף אחת מן המשבצות שצוינו לעיל. לדוגמה, קורסים או הכשרות שונות שעברתם, תחומי עניין, שפות שאתם דוברים וכדומה.
  10. יצירת קשר (Contact Info): אם אתם קנאים לפרטיותכם, או מעדיפים להימנע מהצפה של המייל, מומלץ לפתוח תיבת מייל המיועדת ללינקדאין בלבד, אליה תקבלו את כל המיילים, ההזמנות להתקשרויות וההודעות הנוגעות ללינקדאין.
  11. הודעות למשתמשים אחרים (InMail): כשאתם שולחים הודעות אל משתמשים שונים בנסיון ליצור קשרי עבודה, מומלץ לשנות את הנוסח הקבוע של לינקדאין אל הודעה אישית המותאמת אל האדם אליו אתם שולחים את ההודעה. פעולה זו הופכת את אקט שליחת ההודעה לאישי יותר ועשוי להוביל לתגובות חיוביות יותר.
  12. עדכונים: בעת שינויים בחיים המקצועיים שלכם, חשוב כי תעדכנו את פרופיל הלינקדאין שלכם. פרופיל לא מעודכן נעלם מן הרדאר של לינקדאין, ומוביל לתחושה שהמשתמש בו אינו רלוונטי עוד.
  13. דיונים: לאחר ההצטרפות אל הקבוצות חשוב להקפיד על סימניי חיים בכדי להימנע מהיבלעות והיעלמות בקבוצה. יצירת דיונים בנושאים מקצועיים שונים, שיתופי כתבות רלוונטיות, ותגובות למשתמשים אחרים, חשובים בכדי להבטיח את נוכחותכם בקבוצות וכפועל יוצא, יצירת קשרים חדשים.
  14. ליטוש העמוד: בסיום עדכון כלל הפרטים שצוינו לעיל חשוב לעבור על הפרופיל שיצרתם בכדי לבדוק האם הוא מוכן לפרסום. בבדיקה זו עלולות להתגלות שגיאות כתיב, לינקים שבורים, פרטים לא מעודכנים, ועל כן מדובר בבדיקה קריטית.